Selepas Kota Raya Komplek,Kedai Smartphone Di Ampang Ini Pula Tipu Pelanggan Melayu

PERINGATAN!!!

JANGAN CAKAP AKU TAK BAGI WARNING!!

KALAU SUKA KENA TIPU, TAK PAYAH BACA!

Nah admin, aku share kisah aku beli HP dari spesis adek beradek lowyat nie..
NEH cERITA AKU.

1. Aku beli fon Lenovo K3 Note dari kedai I DISTRIBUTION branch Ampang (5/7/2015).

2. Tak sampai sebulan pakai, macam2 hal plak jadi, fon asyik hang, aku nak antar waranty la. tapi kedai tuh suh pergi HQ die dekat low yat.(28/08/2015)

3. HQ I Dis try nak format tpi version yang die bagi lagi banyak probs..aku tak nak terima n aku nak version original .SO laki cina nama Fai kate kena hantar balik ke HQ LENOVO China. Cakap janji 2 KE 3 minggu leh siap.

4. Lepas 3 minggu aku, contact balik kedai tuh, tapi jawapan die bagi stil tak siap lagi. tangguh lagi jawapnya. Tangguh punya tangguh, last2 masuk 2 bulan menunggu.AKu dah geram, ssb asyik jawapan tak siap lagi, aku terus buat report polis.

5. Lepas report polis, aku report dekat tuntutan tribunal pengguna kpdnkk buat tuntutan balik. Lepas tuh, aku wat report tribunal.Kire lepas tuh kena masuk mahkamah tribunal untuk pendengaran kes. Adelah skali kedai tuh call cakap mintak settle luar mahkamah, kire nak bg fon baru..tapi hampeh tak buat pon.kencing lebih.

6.Hari pendengaran kes kat mahkamah tribunal, kedai tuh tak hantar wakil. Padahal sebelum tuh aku dah mesej wassap tanya datang ke tak pendengaran kes.. Dorg bukan kesah pon.. call puluh kali pon tak angkat.SO jadi ceritenya, aku menang kes. Surat perintah keluar kedai tuh kena pulang balik fon aku dalam keadaan baik la..

7.Aku dah post surat tuh, and then kedai tuh langsung tak contact aku untuk update camne nak pulang kan ke hape. aku geram, aku sendiri call..banyak kali baru dapat. Aku cakap dengan laki cina nama kenny. die cakap akan pulang kan hp aku.cakap dah siap repair la..tuh pon cakap nak gaduh2 ngan die.. pastu kos post hp pon aku kena cover.padahal dulu hantar, cakap boleh post bagai..

8. Part nih paling aku angin, Dah la kena bayar post fon, last2 dapat fon yang enth sape2 punya, siap calar screen, ade rosak kat casing..Dulu aku hantar siap ade tempered glass, tapi dapat dah tak de tempered glass tuh. sure bukan aku punya fon nie.. then aku check la no siri HP tuh dengan no siri fon aku hantar dulu.. Memang sah lain!! FOn yg dapat nie plak lagi la teruk.masih masalah sotware .Pastu Touch Screen sebelah kanan mmg tak function!!!!!.

9. Terus ak call balik kedai tuh, complain..pastu dengan senang , dorang suh aku hantar balik.. Banyak cantik, kang aku post kena bayar lagi..pastuh entah bile boleh dapat fon baru aku. AK yakin kalau hantar pon masalah sama akan jadi.Kes nie akan berulang camtuh je la.. Ak geram, ak wasap n mesej kedai tuh, aku bg pilihan sama ada hntar satu set fon baru yang sama model, dalam seal box lagi or pulang kan duit kos aku beli dari kedai tuh sebelum tamat tarikh akhir surat perintah. Aku tak tau dorg bace ke tak mesej aku tuh, tapi wassap mmg dorg tak baca lagi laaa..n mmg dari dulu pon dorang tak reti nak baca wassap pon.. nak kena call cakap suh bace, baru nak bace.

10. Perkara ni aku dah buat report kat tribunal, n tribunal mintak aku buat surat tidak akur perintah mahkamah, So lepas nie, kes akan naik jadi kes mahkamah majistret and penguat kuasa kpdnkk akan amek alih kes nie.. So, aku harap korang doakn keadilan dapat ditegakkan. Biar yang zalim terima balasan die.

11. Hasil pembacaan aku kat internet, feedback dari pembeli selepas aku, mmg kedai banyak masalah.Masa beli aritu tak tau pon, Lepas beli baru dapat tau semua nie.. ak bagi screen shot dari lelong tentang kedai ni.

12. Admin pon dah dua kali share kes orang kena tipu dengan kedai nie kalau admin masih ingat lagi. AKu share gambar kedai ni, supaya korang ingat sampai mati kedai nie.Taktik dorang guna untuk tarik customer dengan cara wat sale harga mmg rendah.

Pastu sejak lpas isu low yat awal2 dulu, dorang try nak dapat kepercyaan orang melayu terutamanya dengan cara letak kalimah bismillah, bagi salam.. tpi la ni tak dah..sekarang dok promote nak cari resseller dan agent, Maka berduyun duyun la org melayu nak jadi reseller, padahal service n quality barang kedai dorg mmg hampeh..pastu reseller neh la jadi makian customer kekgi..hohoh..

13.Btw, mana2 yang dok complain kena tipu kat comment fb Kedai nih, sure akan kena block..tak caya try arr.. HAHAHHA..ade rezeki korang boleh jumpe orang comment waranty tak siap lagi berbulan lame nya yang membuktikan ramai yang dah kena.kalau tak, that mean ramai la dah kena block dari comment tuh..Aku je dah 2 account kena block.

berikut bukti yang lelaki ini telah membuat laporan 









semoga anda dapat kongsikan info ini kita pakat-pakat viralkan jangan sampai ada lagi orang melayu kena tipu dengan spesis peniaga cina seperti ini

Nak lagi info serta berita terkini menerusi facebook anda sila LIKE page di bawah 




Tag : semasa


0 Komentar untuk "Selepas Kota Raya Komplek,Kedai Smartphone Di Ampang Ini Pula Tipu Pelanggan Melayu"

Back To Top