Allahu Akbar !! Selepas Menyerang Dan Merosakkan Masjid Al-Aqsa, Israel Di Landa Gempar Bumi


gambar hiasan
Sebelum tentera Zionis Menyerang Masjid Al-Aqsa penyerangan tentera Israel ke Masjid Al-Aqsa dinilai sebagai tindakan terkutuk. Kaum Muslim percaya, Nabi Muhammad SAW diangkat ke Sidratul Muntaha dari masjid tersebut setelah sebelumnya dibawa dari Masjid Al-Haram di Mekah dalam peristiwa Isra 'Mi'raj.

Gempa bumi berukuran 4.2 skala Richter menggegarkan wilayah selatan Israel. Muslim Palestin meyakini, gempa tersebut merupakan balasan daripada Allah selepas pasukan negara zionis itu merosakkan Masjid Al Aqsa.

Gempa berlaku pada hari Khamis pagi, empat hari selepas pasukan Israel menyerbu dan merosakkan Masjid Al Aqsa.

Seperti yang dilaporkan oleh akhbar Yediot Aharonot Israel dari keterangan Institut Seismologi di ibu negara Tel Aviv, gempa dengan kekuatan 4.2 skala Richter tersebut berlaku pada pukul lima pagi waktu tempatan. Pusat gempa berada antara di kedalaman laut mati hingga bandar Ashdod.

Sementara itu, penduduk Palestin yang berdekatan dengan bandar Ashdod menyatakan tidak merasakan adanya getaran gempa tersebut.

Seperti yang dilaporkan oleh Eramuslim, Muslim Palestin percaya bahawa gempa yang menggegarkan wilayah selatan Israel pada hari Khamis pagi merupakan amaran awal dari Allah setelah aparat keamanan Yahudi menyerang dan merosakkan Masjid Al Aqsa.

Dalam press release-nya, Abdillah onim mengatakan bahawa 100 muslim Palestin cedera akibat serbuan dan kemusnahan Masjid Al Aqsa tersebut. Wartawan Indonesia yang berada di Gaza tersebut melaporkan kira-kira 200 Yahudi menodai Masjid Al Aqsa dan melemparinya dengan bom bunyi dan gas air mata.
Tag : semasa


4 Komentar untuk " Allahu Akbar !! Selepas Menyerang Dan Merosakkan Masjid Al-Aqsa, Israel Di Landa Gempar Bumi"

Biar betoi....

yang ni mmg betoi..

SERTAI KAMI SEKARANG
- Sila ingat bahawa dunia sentiasa berubah pada setiap hari. Jika anda tidak berubah, anda akan ketinggalan dan terus Ketinggalan. Jauh terkebelakang !!! Perubahan Tidak Menunggu Anda !
- Strategi Langit Biru Strategi Duduk Diam-Diam Tapi Duit tetap masyukk!!
Ini adalah satu-satunya cara untuk berjaya, iaitu, jika anda dapat menyesuaikan diri dengan idea-idea dan perubahan yang baru dalam dunia kini...JANGAN ketinggalan !! Bertindaklah sekarang jugak - Masa itu Emas - Masa itu Wang!
- Sertai Platform Perniagaan Paling BEST untuk Tahun 2016 !!!
Daftar Disini - Tak Menaja pon Boleh Dapat Duit masyukk : http://bit.ly/1NKVcbI

Back To Top