Video : Ustaz Zamihan Perbodohkan Jemaah Mengaku Tangkap 4000 Ekor Jin


Jin adalah makhluk yang berada didunia ghaib ialah sebuah alam yang tidak dapat dilihat oleh manusia. Jin ini mempunyai kehidupan seperti manusia ada jin kafir ada jin islam. 


Jin juga mempunyai satu kebolehan menyerupai dengan apa-apa bentuk yang disukainya.termasuk haiwan, tumbhan dan manusia namun ia tidak boleh menyerupai Nabi Muhammad.

Sebuah video menyaksikan Ustaz Zamihan dengan bongkak mengaku pernah pegang 4000 ekor jin mendapat kritikan netizen.

Menjadi persoalan mengapa masih ada orang yang setia mendengar ceramah dan kuliah-kuliah beliau sedangkan beliau suka menyebar fitnah. ikuti beliau beliau




susulan daripada video tersebut ramai netizen memberi pendapat dan komen mengenai isu jin tersebut antaranya :

berikut komen Adam Phang 

Nabi SAW hormat itu adalah dikhususkan untuk Nabi Sulaiman maka baginda tak guna kuasa tersebut ...

Sahih al-Bukhari 3423
In-book reference : Book 60, Hadith 95
USC-MSA web (English) reference : Vol. 4, Book 55, Hadith 634

Narrated Abu Huraira:
The Prophet (ﷺ) said, "A strong demon from the Jinns came to me yesterday suddenly, so as to spoil my prayer, but Allah enabled me to overpower him, and so I caught him and intended to tie him to one of the pillars of the Mosque so that all of you might see him, but I remembered the invocation of my brother Solomon: 'And grant me a kingdom such as shall not belong to any other after me.' (38.35) so I let him go cursed."

(Nabi shallallahu 'alaihi wasallam: "Sesungguhnya 'Ifrit dari bangsa jin baru saja menggangguku untuk memutuskan shalatku namun Allah menjadikan aku dapat menundukkannya lalu aku tangkap dan hendak mengikatnya pada tiang diantara tiang-tiang masjid hingga tiap orang dari kalian dapat melihatnya. Namun aku teringat akan do'a saudaraku, Nabi Sulaiman 'Alaihissalam; ("Ya Rabb, anugerahkanlah kepadaku kerajaan yang tidak akan dimiliki oleh seorangpun setelah aku"). (QS. Shad ayat 35). Maka kulepaskan kembali setan itu dalam keadaan hina.)


Tag : semasa


0 Komentar untuk "Video : Ustaz Zamihan Perbodohkan Jemaah Mengaku Tangkap 4000 Ekor Jin"

Back To Top