LUAHAN HATI SUAMI-Saya tak malu mengaku saya bawa isteri bersalin kat hospital kerajaan kalau macam ni punya layanan kelas pertama






Baru nak discharge.

Sebelum saya post gambar baby ke saya nak ucap setinggi tinggi penghargaan kat petugas petugas kesihatan. Saya ni tak pernah lagi masuk wad (nauzubillah) sebab saya minum Milo & ambil vaksin. Jadi bila dapat lihat sendiri dengan mata sendiri pengorbanan petugas kesihatan ni saya rasa kena bagi kredit kepada 'unsung heroes' ni.


Yalah dalam era viral ni kalau petugas kerajaan mintak rasuah ke biadab ke semua laju nak viral/share & kutuk berbakul bakul. Time dapat layanan elok terima kasih pun tak. 

Abah kau hijau!


Jadi untuk doctor, nurse dan makgad (pengawal wanita) wad 4C, saya terima kasih sebab jaga isteri saya, MasAyu Salleh dari hari pertama sampai hari terakhir kami di sini. Terutama kat kak Rahimah Rahu yang sampai kena tolak dengan salah seorang 'bapa' yang tak puas hati dek kerana ditegur duduk di atas katil pesakit.

Untuk petugas petugas dewan bersalin (terutama JM Syafika) yang tepat buat rutin checkup sepanjang 12 jam isteri saya dalam pemerhatian. Sesungguhnya saya kagum saat nampak mereka ni tertidur bertongkat siku di meja sebab standby. Itu belum kira kena tengking/herdik dengan ibu ibu yang grumpy akibat kesakitan.

Juga ucapan penghargaan pada petugas dewan bedah. Saya peratii je sorang doktor ni langsung tak berganjak dari sebelah isteri saya sepanjang proses dripping. Sampai habis sebotol la dia tunggu. Alah..kalau orang lain dah bukak CoC raid 6 7 kampung dah sementara nak habis.

Dan last skali untuk brader kat kaunter bayar bil. Sorry sebab datang nak bayar bil time azan Maghrib. Juga terharu dia bagitau dia berbuka kat meja itulah juga nanti.

Jadi untuk petugas petugas kesihatan Hospital Ampang dan lain lain (juga untuk semua petugas beruniform), ini penghargaan tertinggi dari saya untuk kamu semua. Saya tak malu mengaku saya bawa isteri bersalin kat hospital kerajaan kalau macam ni punya layanan kelas pertama.


Buat keyboard warrior yang suka buat generalisasi penjawat awam ni pemalas ka kerek ka or apa apa lagi, sila pergi ke hospital swasta hangpa dan buat vasectomy. Don't breed. Jangan kerana kebiadaban anda sendiri berhadapan dengan satu dua penjawat yang moody/keletihan, terus cakap macam macam yang menggambarkan semua tak berguna.
Respect!
Tag : semasa


1 Komentar untuk "LUAHAN HATI SUAMI-Saya tak malu mengaku saya bawa isteri bersalin kat hospital kerajaan kalau macam ni punya layanan kelas pertama"

sy pn ok je dengan hospital dan klinik government...
bkn xde insurans sendiri.. bukan xde insuran opis.. duit ade tp xla byk sgt.. alhamdulillah ok je. 2 org puteri sy pn bersalin kat Hospital Ampang ni.. saya kene denggi pn msk hospital ampang.. anak2 demam panas pn refer hospital ampang.. layan tu sbnrnya asal dr kite jugak.. dah asik nak merengek je mn nurse2 x bising.. so far alhamdulillah ok.. anak msk NICU pn dokto2 n adek2 nurse jaga dgn elok.. checkup mengandung pn kt KK Ampang.. sudah2 la kondem hospital kerajaan..apa sbb MASA??LAMBAT?? amboi klu beratoq beli tudung 'org tu' sanggup berjam2 bermalam2.. nak tggu doktor pnggil bg servis terbaik xmo lak sabar.. kemon guyz... jgn pulak org2 asing lg nampak keistimewaan hospital gomen ni.. sdgkan kita berburuk sgka pada hospital yg disediakan untuk kite.. kalau byk duit xpa.. teruskan// tp yg jenis biasa2 ni... bwk2 la bertenang.. xkan semata2 sggp berhutang untuk beranak.. xpala.. masing2 pny citarasa.. tp sy x kata hospital n clinic private ni x bgs.. sy pn pergi jugak... tp sbb tau n sedar diri sy ni x la berduit sgt...yg penting xyh la nk ckp dgn org hosp gomen ni nurse2 garang /.x friendly.. kasar.. suke marah2.. ubat x bagus.. tp.. penah ke g sepital gomen ni? org2 yg bercakap tu kdg2 x pnh pn msk sepital gomen ni.. main ckp je.. sanggup berhabis beribu hny utk cabut gigi sebatang.. ade jugak yg sggp g prvate utk bersalin .. bl tny yg sambut bb tu doktor laki ke perempuan.. dia jawab lelaki ..hospital islamik lak tu.. so??? kalu sy la.. nak g private sbb sy pilih utk jg aurat sy 100%.. tp... apa2 pn ade pendirian n pendapat masing2.. sy x slh kn mereka2 n awk2 yg g private but plz.. DON'T CONDEMN OUR GOV HOSPITAL & CLINIC.. Sbb rata2 kite pn lahir kt sana jugak kan... doktor2 mereka pn beljar sama2 dgn doc private ni.. dan ade je hosp private ni gunekan khidmat doc government.. so pikir2 kan...

Back To Top