yela kita ni buta ..pekak ..spe mahu smbil menangis .. aku pun jd sebak



TOLONG PANJANGKAN ..


Assalammualaikum ..aku nak share sikit lah kisah dua org nenek ni ..kebetulan aku buat kerja baik pulih lampu blok kat blok nenek ni ..mereka tinggal berdua je ..so masa aku lalu depan dia haritu ..dia cakap '..cu ...nanti lampu yg nk buang tu kasi nenek ye ...' aku pon ok jela ..smlm aku kasi nenek ni sbiji lampu .tp aku byk kerja ..aku trus beredar ..then harini bila time rehat ..aku kumpul la lampu2 buruk tu .. aku kasi kt nenek td .. bila aku kasi je lampu ..diorg trus nages ...ambil tgn aku ..ingt nk buat apa ..rupanya nk salam smpai nk cium tgn ..dlm ht aku .Ya Allah ...apa je yg aku buat smpai nenek ni gembira kua air mate ...so kt situ aku tnye ..nenek tgl dgn siapa?


...die jawab bdue je ..kami adik beradik ... suami dah mnggal ..anak lpas kahwin terus xde jenguk kita ...yela kita ni buta ..pekak ..spe mahu smbil menangis .. aku pun jd sebak .xdpt tahan dah ..nenek tu cakap semalam aku kasi die satu lampu die jual td dpt rm2 ..jdlah beli beras timbang ..))': ..aku seluk poket ..ada rm6 ..aku kasi nenek tu rm5 ..n aku trus beredar ...sumpah ...sebak gile ,..))':, kepada semua .mana yg ada rezeki lebih ..leh lah kongsi kan sikit utk nenek berdua ni ..biar anak dia lupa syurga dia .yg penting kita jgn lupa org yg harus dibantu . nenek ni duduk die flet Taman Tun Aminah JB ..Block 73 ..mereka ade je kt blakang block ..atau yg nak salurkan bantuan .contact sy trus 019-7815685
#‎Viralkan‬
Tag : kisah


0 Komentar untuk "yela kita ni buta ..pekak ..spe mahu smbil menangis .. aku pun jd sebak "

Back To Top