Tolong Jangan Jadi Emak Yang Bodoh Seperti Ini

Menerusi Facebook Leya Kaisara meluahkan rasa tidak puas hati dan kecewa sesetengah ibu bapa yang tidak prihatin dan tidak tahu jaga anak berikut luahan beliau

Kisah hari ni. Sy tgh makan kat sebuah restoran. Ada budak laki umur dlm 5-6 tahun tgh berlari2 pegang pedang plastik. Mak dia tgh makan. Habis org dikacaunya. Tiba2 kepala sy kena ketuk dari blkg. Saya toleh, dia tgk sy tak puas hati mcm nak gaduh.

 
Malas nak layan sbb budak kecik. Dia dtg tepi meja sy, dia tarik straw air sy buang. Sy tgk je. Kemudian dia tabur koyakan kertas kat tangan dia tu dalam nasi saya. Mak dia tgk je, tegur anak dia pun tak. Sy diam, dia lari. Sambil lari dia pukul muka uncle india kt depan meja saya dengan pedang plastik.

Uncle tu diam. Budak tu dtg lg sekali, dia tumbuk hidung uncle India tu. Sy dah mula rasa geram tengok. Budak tu dtg lagi sekali, tgh dia nak hayun pedang kat muka uncle tu, uncle tu tangkap dia bagi pelempang sedas. Mak dia bangun dari kerusi pegi maki uncle India tu. Dah kecoh satu kedai.
Persoalannya, salah siapa sebenarnya? Jagalah anak2 kita.


Tag : semasa


5 Komentar untuk "Tolong Jangan Jadi Emak Yang Bodoh Seperti Ini"

Bagi emak budak itu satu penampang......supaya dapat pelajaran cara nak ajar anak.

This comment has been removed by the author. - Hapus

Nauzubillah... Teruknya mak dia.. Saya pun panas jalau mcm ni..

Nauzubillah... Teruknya mak dia.. Saya pun panas jalau mcm ni..

Back To Top