Jika Anda Sayangkan Islam Sila Viralkan, Lihatlah Bertapa Kejamnya Mereka Kepada Umat Islam

Sebelum Datangnya Pemberontak RMS Di Tobelo, umat muslim aman dan bahagia bersama dengan yang lainnya.

Sebulan kemudian tiba-tiba saja komplot RMS datang ke kampung tobelo, dan menemui ketua kampung mereka. Tak di sangka-sangka bahawa niat mereka datang, bukan niat baik tetapi niat buruk bagi umat muslim di tobelo.


RMS menemui ketua kampung dan berkata, "Wahai kamu semua umat Islam? Kenapa kamu mengotorkan tanahku dan menyebarkan agama Islam di sini, jika kamu masih sayang dengan nyawa kamu, sekarang juga kamu berhenti menyebarkan agama islam dan pergi dari kampungku", dengan nada tinggi.

Ketua kampung dan masyarakat lain terkejut dengan larangan tersebut, masyarakat sekitarpun serentak lawanmulut menentang demi mempertahankan kampung dan agama mereka.


 Dari situlah RMS memulakan tindakannya dengan memaksa mereka pergi dari kampung, sebelumbunuh mereka lawan keganasan serta melindungi anak dan istrinya mereka jauh dari peristiwa tersebut.

Akan tetapi na'as nasib mereka habis terbantai oleh kekejaman pemberontak RMS, dengan kejinya RMS membantai semua warga tobelo dengan mencincang abis, usus, kemaluan, jantung, hati di rosak secara kejam dan biadapnya lagi, anak isteri mereka di paksa tuk melayani mereka semua.


 Jika ada yang menolak pemberontak terus dibunuh dan menanam hidup-hidup.

Ternyata di dalam dunia ini masih ada yang kejam melebihi Firaun, semoga kekejaman mereka di balas lebih kejam oleh ALLAH SWT.


Tag : kejam


0 Komentar untuk "Jika Anda Sayangkan Islam Sila Viralkan, Lihatlah Bertapa Kejamnya Mereka Kepada Umat Islam"

Back To Top