Awas Wanita!! Jangan Lakukan 5 Perkara Ini Jika Tidak Payudara Anda Cepat Kendur Dan Jatuh

Usia belum terlalu tua, tapi payudara rasanya sudah tidak tegang seperti dulu lagi? Pakaian dalam yang anda kenakan terasa tidak pas dikenakan, kedudukannya pun kelihatan menurun. Ah, benar-benar tidak sedap dipandang!
Hm ... payudara yang ken dur atau turun boleh jadi disebabkan oleh kebiasaan anda memakai bra, pola makan yang salah, atau gaya hidup yang kurang sihat. Ada beberapa kebiasaan yang menyebabkan payu.da ra cepat kendur, dan perlu anda ketahui berikut ini:
1. Anda memakai br a dengan saiz yang salah
Pelbagai kajian menunjukkan bahawa bra yang tidak menyokong payudara dengan baik, entah kerana salah saiz atau modelnya kurang sesuai untuk bentuk payudara, boleh menyebabkan payudara cepat kendur. Pastikan memilih bra dengan ukuran yang pas, dan cup-nya benar-benar mampu melindungi dan menyokong buah dada dengan baik.


2 Anda tidak melindungi payudara dari sinar matahari
 
Hm ... apa hubungannya, ya? Bukankah kulit wajah yang perlu dilindungi daripada cahaya matahari? Ternyata tidak. Jika anda senang berenang, jalan-jalan ke pantai, atau ke tempat-tempat outdoor lain, pastikan untuk menyapu sunscreen di seluruh tubuh. Tak terkecuali payudara. Pendedahan kepada cahaya matahari boleh menyebabkan payudara cepat kendur akibat kulit yang mengalami penuaan diri.

 
3. Anda kurang banyak mengambil air mineral

 
Masih kurang percaya dengan dahsyatnya manfaat air mineral? Alasan yang satu ini mungkin akan membuat anda mula mengamalkan minum air mineral lebih banyak. Kerana jarang minum air boleh membuat kulit anda kelihatan kasar dan berkedut, dan hal ini tidak hanya terjadi pada kulit wajah, tetapi juga pada payudara.


 4. anda merokok

Sebuah kajian yang telah berlangsung selama lapan tahun mendapati bahawa merokok boleh menyebabkan payudara cepat kendur. Apa sebabnya? Kerana asap rokok boleh memecah elas.tin, sejenis protein yang memberikan keanjalan pada kulit. Seperti anda ketahui, kulit yang lembut akan memberikan penampilan yang segar dan muda.

5. Berat badan anda turun-naik

Pernah dengar istilah diet yo-yo? Inilah diet yang dilakukan dengan cara yang kurang tepat, sehingga berat badan yang sudah turun boleh cepat naik lagi. Lalu turun lagi ketika anda mula diet ketat lagi, dan seterusnya. Jika berat badan anda dibiarkan turun-naik berulangkali, payudara boleh cepat ken.dur. Kulit anda kehilangan keanjalan ketika diregangkan. Dan apabila berat badan anda turun, bahagian pertama yang akan menyusut adalah payudara.

Mengapa? Kerana kandungan utama payudara adalah lemak.
Tag : kesihatan


0 Komentar untuk "Awas Wanita!! Jangan Lakukan 5 Perkara Ini Jika Tidak Payudara Anda Cepat Kendur Dan Jatuh"

Back To Top