Pengantin Perempuan Lari Selepas Kahwin Kerana Mengandung Anak Luar Nikah Teman Lelaki

Semenjak 6 bulan sebelum majlis akad nikah tersebut sudah di siapkan,pada hari kejadian ia nampak meriah akan tetapi kegembiraan itu tiba tiba menjadi mimpi ngeri setelah beberapa orang melihat pengantin wanita lari dengan menaiki taxi yang siap menunggu dengan pintu terbuka.

“Saya memang sengaja melarikan diri karena tidak mahu membebankan lelaki yang di jodohkan oleh kedua orang tua”kata sephia setelah hampir beberapa bulan menghilang.

Pada 30.07.2016  kelmariN sephia muncul dipengadilan agama untuk menggugat cerai dari suaminya amran 32 tahun.

Sebelum lari dari akad nikah tersebut sephia mengaku sempat keliru dan tidak tahu apa yang dia lakukan,karena terlanjur dengan kekasih ia terpaksa menanggung risiko rasa malu yang bakal menimpa dia dan keluarganya karena lari dari majlis itu.

Katanya ketika dia lari suaminya amran hanya bisa menundukkan kepala,manakala ibunya jatuh pengsan dan kini kena strok akibat menanggung malu.

Tomahan dan hinaan dari semua orang telah di dengarinya,pun begitu adiknya mira menyokong tindakannya tersebut.bahkan mira lah yang mecarikan rumah untuk kakaknya yang mengandung dan menjaganya hingga bersalin.

“Sebelum menikah dengan amran saya sudah tidur dengan kekasih yang saya kenal melalui laman media facebook”ungkap sephia.

Diakui perempuan berambut sebahu ini sebenarnya dia sudah mulai mencintai amran calon suaminya namun ia juga mencintai kekasihnya.

“Banyak keluarga dan jiran mengatakan saya sudah gila meninggalkan lelaki sebaik amran” katanya.

Malangnya kekasih yang di harapkan sephia untuk bertanggung jawab atas perlakuannya dan menjaganya malah tidak diketahui keberadaannya hingga sephia terpaksa menanggung aib sendiri.

Kehamilan sephia akhirnya di ketahui keluarga amran namun mereka masih bisa menerima sephia sekiranya amran bersetuju untuk menerima sephia.

Walau demikian sephia berkata bahwa dia tidak sanggup untuk memberikan tanggung jawab anak dari hasil zinanya kepada amran,sebab amran terlalu baik.

Sephia juga mengaku bahwa dia memilih lari karena tidak mahu menanggung rasa bersalah jika dia menipu amran

Bagai manapun ia bahagia dengan putri kecilnya yang baru berusia 40 hari,mungkin ini sudah takdir hidup saya,katanya pasrah.

http://eberita.org/
Tag : kisah


0 Komentar untuk "Pengantin Perempuan Lari Selepas Kahwin Kerana Mengandung Anak Luar Nikah Teman Lelaki"

Back To Top